Από πολύ παλιά μυνήματα και επιστολές έφταναν στους παραλήπτες τους πετώντας. Ο ¨διανομέας" ήταν το ταχυδρομικό περιστέρι, ένα συγκεκριμένο είδος περιστεριού που μπορούσε να μεταφέρει γραπτά μυνήματα σε αρκετά μεγάλες αποστάσεις.
Καθώς εξελίσσονταν οι αεροπορικές συγκοινωνίες, μετά την κατασκευή των πρώτων αεροπλάνων, ξεκίνησαν και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες να αποστέλλουν ταχυδρομικά αντικείμενα με το μεταφορικό αυτό μέσο.
Αρχικά για να στείλει κανείς ένα γράμμα ή ένα δέμα με αεροπλάνο έπρεπε να πληρώσει περισσότερα χρήματα. Έτσι πολλές χώρες άρχισαν να εκδίδουν ειδικά γραμματόσημα για τα αντικείμενα που θα ταξίδευαν αεροπορικώς. Αυτά ήταν τα «αεροπορικά» γραμματόσημα.
Εκτός από τα γραμματόσημα που θα ταξίδευαν με το αεροπλάνο, υπήρχαν και ειδικοί φάκελοι οι οποίοι ονομάζονταν «φάκελοι αεροπορίας».
Αλλά και ένας απλός φάκελος μπορούσε να πετάξει, αν κολλούσε κανείς πάνω του μια αυτοκόλλητη ετικέτα με χαρακτηριστική ένδειξη.
Αυτή η ετικέτα καθόριζε πως το ταχυδρομικό αντικείμενο θα μεταφερθεί με αεροπλάνο στον παραλήπτη του. Μπορείς να αντιστοιχίσεις τις φράσεις με τις γλώσσες από τις οποίες προέρχονται;
BY AIR MAIL
PAR AVION
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΣ
LUFTPOST
Στις Η.Π.Α. κυκλοφόρησαν τα πρώτα αεροπορικά γραμματόσημα το 1918. Στα γραμματόσημα το κεντρικό θέμα ήταν το διπλάνο Curtiss JN 4 ή πιο γνωστό ως Jenny το οποίο εκτελούσε ταχυδρομικές αερομεταφορές.
Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε το 1933 η "Έκδοση της Κρατικής Αεροπορικής Σειράς" για τις αεροπορικές ταχυδρομικές πτήσεις που είχαν ξεκινήσει λίγα χρόνια νωρίτερα.
Τα γραμματόσημα της σειράς αυτής απεικονίζουν το αεροπλάνο Junkers G24 να πετάει πάνω από την ελληνική χερσόνησο, το Ικάριο Πέλαγος και την Ακρόπολη των Αθηνών.